Bästa brödet!

Det här med glutenfritt lågkolhydratbröd är alltid lika intressant, det finns så många underbart goda recept som nästan alla dessutom är enkla att göra. Jag har alltid älskat valnötsbröd men alltid irriterat mig över att det är så lite valnötter i. Tills jag hittade detta underbara bröd, med massor av valnötter, inget vetemjöl och som är så enkelt att baka!


Ingredienser:
1 msk fiberhusk
1 dl mandelmjöl
1 dl hackade valnötter
1 tsk bakpulver
2 dl riven ost
3 ägg


Gör så här
Sätt ugnen på 225 grader
Blanda alla torra ingredienser plus ost. Tillsätt äggen och rör ihop till en jämn massa. Häll massan på en bakpappersklädd plåt. Bred ut massan tunt med en slickepott (eller använd en bit plastfolie och brödkavel).
Grädda i 225 grader i 8 min.
Låt svalna och skär i lämpliga bitar.
Torka i ugn på 75 grader om du vill ha hårt bröd.

Så gott! Ska passa på att göra ett nu tror jag, perfekt att avsluta en 16-timmarsfasta med. Kokt ägg får det bli på! Mums!

Recept och bild från www.lchfrecept.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0